- Nehéz nyomon követni, hogy egy külföldről behozott autó papírjai, eredete rendben vannak-e.
- Mivel a behozatalkor EU-n belül nem kötelező az eredetvizsga, így még az is lehet, hogy a megvásárolt autó külföldről lopott.
- A műszaki előéletről csak a tulajdonosnak adnak információt, így csak akkor tudjuk megvizsgálni az előéletét, ha már megvettük. (kivéve, ha vezetett szervizkönyves)
- Mivel nehezen követhetőek és lekérdezhetőek az adatok, a külföldi papírok autók esetében nagyon gyakori, hogy visszatekert km órával kerülnek eladásra.
- Sokszor a kereskedő nem íratja a saját nevére behozatalkor, így olyan személytől vásárolunk autót papíron, akinek a létezésében sem lehetünk biztosak.
Szóval, elmondhatjuk, hogy legalább annyira megérheti külföldről autót behozni, mint amekkora kárunk származhat belőle, ha nem vagyunk elég körültekintőek.
A legjobb taktika ebben az esetben talán az, ha megfelelően tájékozódunk, és/vagy magunk intézzük a külföldi autó behozatalát és honosíttatását.
Persze, nem törvényszerű, hogy mindenki csaló, aki külföldről behozott autók értékesítésével foglalkozik, de főleg ezen a területen jobb félni, mint megijedni.
Ha nem vagyunk teljesen biztosak a korrekt eljárásban, mindenképpen kérjünk segítséget, és nézzünk utána mindennek, aminek csak lehet.
És ha ezek után is kételkedünk, válasszunk inkább a KEKKH-nál jól és pontosan leellenőrizhető, magyar papíros járművet.