10 tipp, hogy mit ellenőrizzünk a használt autón, mielőtt aláírjuk az adásvételi szerződést

Mikor kinézünk magunknak egy konkrét autót, általában már akkora az izgalom, hogy elfelejtünk gondolkodni, mit is kellene megnéznünk, mielőtt megkötjük a szerződést.

Aztán, mikor hazaérünk vele, egyre csak előbukkannak a kisebb nagyobb meglepetések, és sok esetben igencsak megviseli pénztárcánkat az effajta figyelmetlenség. 

Jó esetben a laikus olyan személlyel együtt megy autót vásárolni, aki ért hozzá és tudja, mit kell figyelnie.

De ha erre nincsen lehetőség, akkor is van esélyünk arra, hogy jó vételt csináljunk, csak oda kell figyelnünk a részletekre.

Nézzük most meg, mi az a 10 dolog, amire figyelve hamar rájöhetünk, hogy a kiszemelt autóval valami nem stimmel.
1. Mindent ki kell próbálni – főleg ha az autó sok extrával van felszerelve, ne restelljük az összeset ellenőrizni, hogy valóban működik-e. Lehet, hogy a kereskedő, vagy tulajdonos egy idő után csúnyán fog ránk nézni, de még akár ez is árulkodó lehet az autó állapotát nézve.

2. Vigyük el egy próbakörre – de ne csak kertek alatt, ha lehet, hanem inkább hosszabbra, és valahogy érjük el, hogy mi vezethessünk. Ennek köszönhetően meggyőződhetünk arról, hogy jól fognak a fékek, nem csúszik a kuplung, szépen megy a váltó, és a motornak nincsen semmi furcsa zöreje, egyenesen áll a kormány, nem ráz a futómű, de számtalan furcsa dolog is feltűnhet.

3. Figyeljük, hogy folyik-e valami – a legtöbb használt autó, főleg a kereskedésekben sokáig áll egy helyben, és nincs beindítva, így ha olaj folyás van alatta, az nagy baj, mert az azt feltételezi, hogy álló helyzetben is ereszt a rendszer. Amennyiben ilyet nem tapasztalunk, akkor a próbakör után még várjunk egy keveset, és nézzük meg, hogy ez után se tapasztalunk ilyet, mert csak ez után nyugodhatunk meg.
Figyeljük, hogy folyik-e valami
4. Festékmérő minden elemen – ennek eredményeképpen rájöhetünk, hogy volt-e az autó törve. Sok esetben ez kívülről nem látszik, de a festék vastagsága a legprofibb munkát is leleplezi. Érdemes minden elemen elvégezni, mert ha egyszer nekünk törésmentesen árulják, akkor győződjünk meg róla, hogy valóban minden egyes elem törés mentes-e.

5. Egyforma rések – jó esetben, rosszabban keskenyebbek, szélesebbek. Ez is arra enged következtetni, hogy az autó teljesen szét volt szedve, és akár új elemekből, vagy a régieket javítva lett összerakva.

6. Kopott gombok, kilincsek, váltó, kormány – ha egy autóban feltűnően kevés a kilométer, vizsgáljuk meg, hogy azok az eszközök, amiket sokat használunk, meg vannak-e kopva. Ha látványosan kopottak ezek az eszközök, az előző tulajdonos vélhetően az autót sokat használta, és nem valósak az adatok, amikkel hitegettek minket.

7. Puklisodó fényezés – ez bizony rozsda, és a rozsdából idővel lyuk lesz, így azt az elemet hamar lakatolni kell.

8. Üléshuzat – minden esetben nézzük meg, hogy milyen hibát rejt. Ritkán árulnak autót üléshuzattal, így majdnem biztos, hogy találunk valami érdekeset, ha benézünk alá.

9. Plusz gumi garnitúra – Előszeretettel csábítanak vásárlásra azzal az indokkal, hogy ajándékba adják az autóhoz az éppen nem aktuális évszaknak megfelelő abroncsokat. Bár ajándéknak tüntetik fel, de igazából csak az alkupozíciónkat akarják nehezíteni, így minden esetben győződjünk meg róla, hogy a plusz kerekek valóban jó minőségű, használható és megfelelő méretű abroncsok-e.

10. Kötelező felszereltség – mindig ellenőrizzük, hogy minden megvan-e az autóhoz, aminek meg kell lennie. Ha valami hiányzik, kérjünk rá magyarázatot, sokszor beszédes lehet.

autovasarlastippek.hu