4. Festékmérő minden elemen – ennek eredményeképpen rájöhetünk, hogy volt-e az autó törve. Sok esetben ez kívülről nem látszik, de a festék vastagsága a legprofibb munkát is leleplezi. Érdemes minden elemen elvégezni, mert ha egyszer nekünk törésmentesen árulják, akkor győződjünk meg róla, hogy valóban minden egyes elem törés mentes-e.
5. Egyforma rések – jó esetben, rosszabban keskenyebbek, szélesebbek. Ez is arra enged következtetni, hogy az autó teljesen szét volt szedve, és akár új elemekből, vagy a régieket javítva lett összerakva.
6. Kopott gombok, kilincsek, váltó, kormány – ha egy autóban feltűnően kevés a kilométer, vizsgáljuk meg, hogy azok az eszközök, amiket sokat használunk, meg vannak-e kopva. Ha látványosan kopottak ezek az eszközök, az előző tulajdonos vélhetően az autót sokat használta, és nem valósak az adatok, amikkel hitegettek minket.
7. Puklisodó fényezés – ez bizony rozsda, és a rozsdából idővel lyuk lesz, így azt az elemet hamar lakatolni kell.
8. Üléshuzat – minden esetben nézzük meg, hogy milyen hibát rejt. Ritkán árulnak autót üléshuzattal, így majdnem biztos, hogy találunk valami érdekeset, ha benézünk alá.
9. Plusz gumi garnitúra – Előszeretettel csábítanak vásárlásra azzal az indokkal, hogy ajándékba adják az autóhoz az éppen nem aktuális évszaknak megfelelő abroncsokat. Bár ajándéknak tüntetik fel, de igazából csak az alkupozíciónkat akarják nehezíteni, így minden esetben győződjünk meg róla, hogy a plusz kerekek valóban jó minőségű, használható és megfelelő méretű abroncsok-e.
10. Kötelező felszereltség – mindig ellenőrizzük, hogy minden megvan-e az autóhoz, aminek meg kell lennie. Ha valami hiányzik, kérjünk rá magyarázatot, sokszor beszédes lehet.